Warto przeczytać

Nazwa firmy - 9 wskazówek, jak nazwać swój biznes

Zakładanie firmy nieodzownie związane jest z koniecznością wymyślenia odpowiedniej nazwy dla swojego biznesu. To jeden z pierwszych i bardzo ważnych kroków na ścieżce przedsiębiorcy, który chce osiągnąć sukces w swojej niszy. Choć nazwa firmy może ulec zmianie, warto stworzyć taką markę, z którą identyfikować się będą Twoi potencjalni klienci. Postanowiliśmy zebrać kilka użytecznych wskazówek odnośnie tworzenia nazwy biznesu.


Dlaczego nazwa firmy jest tak ważna?

Nazwa firmy to jeden z kluczowych elementów tak zwanego brandingu, a więc kreacji wizerunku marki. Jest to rzecz, która pozwala klientom na lepsze poruszanie się po ofercie rynkowej, a także na skuteczniejszą identyfikację z konkretną marką. W związku z tym, warto odpowiednio przemyśleć kwestię nazewnictwa. Jako początkujący przedsiębiorca, możesz zrobić to samodzielnie, lub wykorzystać w tym celu generator nazw firm w kreatorze stron internetowych Zyro.


Tego typu narzędzie opiera się na algorytmach sztucznej inteligencji, które pozwalają na trafniejszą ocenę najlepszego nazewnictwa w biznesie. Nazwa firmy powstaje w wyniku procesu bazującego na słowach kluczowych. Wystarczy wpisać hasła, które najlepiej odzwierciedlają Twoją działalność, by uzyskać najlepsze wyniki.

Nie musisz się głowić i tracić czasu na wymyślanie własnych nazw. Element ten jest bardzo ważny w budowie wizerunku firmy, dlatego też warto zaufać sprawdzonym narzędziom. Również w przypadku takich „gotowców”, istnieje kilka wskazówek, jakie mogą ułatwić wybór właściwej nazwy firmy.


Nazwa firmy - wskazówki dotyczące wyboru

Słowa mają niezwykłą moc. Często kryje się za nimi znacznie więcej, niż może się z pozoru wydawać. To samo dotyczy nazewnictwa w biznesie. Gdy w grę wchodzi nazwa firmy, należy odpowiednio przemyśleć ten temat.

Oto kilka przydatnych wskazówek, które sprawią, że wybór nazwy firmy stanie się łatwiejszy:

  • Nazwa firmy a odpowiednie brzmienie
    Nazwa firmy powinna nie tylko dobrze prezentować się na papierze, ale również odpowiednio brzmieć, gdy się ją wypowiada. Nazwy tego typu powinny być „chwytliwe”, a więc zapadać w pamięć dzięki atrakcyjnemu brzmieniu. Chyba zależy Ci, żeby klienci zapamiętali Twoją firmę i mogli przekazać jej nazwę kolejnym odbiorcom?

 

  • Nośne znaczenie nazwy
    Kiedy nazwa firmy niesie ze sobą konkretne znaczenie, możesz poważnie zwiększyć swoją ekspozycję na rynku. Dzieje się tak, ponieważ do potencjalnych klientów dociera jasny i klarowny przekaz. Chodzi o to, by nazwa firmy nie była zbyt generyczna, a grupa docelowa od razu wiedziała, z jakim produktem czy usługą ma do czynienia. Znacznie lepiej, gdy nazewnictwo odzwierciedla konkretną niszę, a nie szeroki wachlarz Twoich możliwości zawodowych.

 

  • Unikaj inicjałów i skrótowców
    Używanie skrótowców oraz inicjałów w stylu „ABC” było swoistym przepisem na sukces w XX wieku. Wiele światowych marek sięgało po dwu-trzyliterowe nazwy, za którymi krył się rozbudowany przekaz. Świetnym przykładem może być przedsiębiorstwo komputerowe IBM. Mało kto kojarzy pełną nazwę firmy, która brzmi International Business Machines Corporation. Wielomiliardowe korporacje mogą sobie pozwolić na takie zagrywki – Twój raczkujący biznes już niekoniecznie.

 

  • Konkretyzuj swoje biznesowe zamiary
    Nazwa firmy, która nie niesie za sobą żadnego konkretnego znaczenia, może skazać Twoją firmę na porażkę. Dlaczego? Ponieważ nie da się zadowolić wszystkich na raz. Konkretyzuj zamiary, by Twoi odbiorcy dokładnie wiedzieli, co chcesz im zaoferować. Spójrz na tytuł naszego artykułu – podaliśmy w nim konkretną liczbę wskazówek, które znajdziesz w tekście. O taką specyfikę nazewnictwa warto zawalczyć również w biznesie.

 

  • Baw się generatorem nazw
    Wspominaliśmy już wcześniej o arcyciekawym narzędziu, jakim jest generator nazw firmy. Warto dać mu szansę i wypróbować jego możliwości na kilka różnych sposobów. Nazwa firmy powstaje tutaj w oparciu o algorytmy, a te bazują z kolei na słowach kluczowych. Dopasuj kilka różnych haseł, by uzyskać możliwie jak najlepsze wyniki. Dzięki temu otrzymasz szerszy wybór, a wśród wyników być może znajdzie się ten jeden, który perfekcyjnie wpisze się w branding Twojej firmy.

 

  • Sprawdź domenę internetową
    Zakładasz firmę i masz już pomysł na nazwę? To świetnie, ale wypada jeszcze sprawdzić, czy możesz zarejestrować domenę o takiej nazwie. Domena to nic innego, jak część adresu internetowego, pod jakim „zaparkujesz” stronę internetową swojej działalności gospodarczej. Domyślnym rozszerzeniem domen dla polskojęzycznych firm jest końcówka „.pl”, lecz ostateczny wybór należy do Ciebie. Możesz też zarezerwować kilka rozszerzeń, a następnie połączyć je ze stroną internetową pod nadrzędnym adresem domeny.

 

  • Zdobądź feedback dla swojej nazwy
    Nic tak pozytywnie nie wpływa na rozwój biznesu, jak zasięgnięcie opinii innych osób. Warto zapytać rodziny i przyjaciół, co sądzą na temat Twojej działalności i czy podoba im się nazwa firmy. Poznaj ich opinie także wtedy, gdy masz do wyboru kilka atrakcyjnych nazw. Pozwól innym ocenić, które hasło podoba im się najbardziej i najlepiej odzwierciedla charakter Twojego biznesu.

 

  • Zaplanuj przyszłość biznesową
    Planowanie przyszłych zamiarów może być najtrudniejszą częścią zakładania własnej działalności gospodarczej. Należy jednak zaznaczyć, że dalekosiężne plany już na wstępnym etapie prowadzenia firmy mogą okazać się kluczem do sukcesu. Dotyczy to także kwestii nazewnictwa w biznesie. Wizja Twojej działalności może się zmienić, więc dobrze jest postawić na uniwersalną nazwę, której nie trzeba będzie dostosowywać do nowych realiów.

 

  • Nazwa firmy - bądź zadowolony!
    Ostatnia (choć niemniej ważna) wskazówka dotyczy zadowolenia z nazwy. Prowadząc działalność gospodarczą jesteś pierwszą osobą, która będzie na co dzień używać nazwy swojej firmy. Dlatego też upewnij się, że w pełni oddaje ona charakter tego, co masz zamiar proponować klientom. Musisz identyfikować się z własną marką, gdyż do ułatwi Ci rozwój przedsiębiorstwa na przestrzeni kolejnych lat. Wkrótce przekonasz się, że lepiej docenisz swój wysiłek, a to przełoży się na zdrowe relacje w firmie.

Nazwa firmy a nazwa działalności gospodarczej - czy muszą być identyczne?

Kiedy rejestrujesz firmę w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), w formularzu musisz podać nazwę swojej działalności. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, nazwa ta musi zawierać Twoje imię i nazwisko. Czy to oznacza, że nazwa firmy również musi opierać się na danych osobowych?

Nic bardziej mylnego. Nazwa działalności gospodarczej a nazwa firmy to dwie różne rzeczy. Pierwsza dotyczy przede wszystkim kwestii prawnych i administracyjnych, jak wystawianie faktur, rejestracja konta bankowego czy prowadzenie księgowości. W trakcie zakładania firmy w CEIDG możesz też podać „nazwę skróconą”, która nie musi zawierać imienia i nazwiska.

Z kolei nazwa firmy może reprezentować Twój brand, czyli markę, z którą mają utożsamiać się klienci. Spójrz na inne firmy w przestrzeni biznesowej – gdyby wszystkie korzystały z imienia i nazwiska przedsiębiorcy, potencjalnym odbiorcom byłoby trudniej poruszać się po rynku.

W związku z tym, warto skupić się przede wszystkim na nazwie, która będzie reprezentować Twoje produkty lub usługi. Sprawdź nasze wskazówki dotyczące tej kwestii, a następnie wybierz unikatową i niepowtarzalną nazwę firmy. Życzymy Ci powodzenia w prowadzeniu biznesu!

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.